Co jste s námi již zažili

8. 7. 2009

Co již máme za sebou?

Od roku 2002 vede jedna z maminek u nás ve Žďárkách cvičení rodičů s dětmi  Jak šel čas a děti rostly a přibývaly další, byli jsme nuceni tento kroužek rozšířit o další skupinku dětí, již větších, a to o děti školního věku 1.stupně ZŠ. Nyní máme cvičení jak pro malé děti od 1-6 let věku, tak i pro jejich starší sourozence od 6-11let. Chodíme cvičit 1x týdně do místní tělocvičny a také sportujeme venku.

Každoročně se snažíme s dětmi zúčastňovat, v rámci soutěží vesnických TJ, různých závodů a sportovních setkání např. gymnastického čtyřboje v Novém Městě nad Metují, atletického trojboje v Náchodě na Hamrech, přespolního běhu na Bezděkově,aj.

Mimo to mají děti možnost navštěvovat od  roku 2008 kroužek mladých hasičů pod vedením dvou šikovných tatínků.

Snažíme se dětem věnovat celoročně, a proto pro ně připravujeme řadu zajímavých akcí např.: Sportovní odpoledne s překvapením, Mikulášské odpoledne, Stanování pod Ostaší, Pouštění draků aj. - viz fotogalerie

• Máme zdárně za sebou cyklistické odpoledne, které proběhlo v neděli 26.7.2009. Moc se vydařilo a foto si můžete prohlédnout ve fotogalerii pod názvem Tour de Žďárky.

• Výlet na skákací hrady do Polska se bohužel nemohl uskutečnit, jelikož den předem pršelo a tak jsme zvolili náhradní variantu a jeli jsme na kolách také do Polska, ale na dětské hřiště, které nám tady ve Žďárkách bohužel ještě chybí. Děkuji rodičům, kteří jeli  a doufám, že se vám tento výlet i přes všechny komplikace líbil.

• Tak a je konec prázdnin. Nějak rychle se to překulilo a my máme zdárně za sebou další společné odpoledne na téma Rozloučení s prázdninami aneb tajný výlet za dinosaury. V sobotu 29.8. 2009 jsme vyrazili ve dvě hodiny odpoledne po stopách pravěkých ještěrů do okolí Žďárek, abychom prozkoumali naše nejbližší okolí a naučili se něco málo o těchto zajímavých tvorech. Sešla se nás pěkná horda, jak dětí, tak i rodičů a musím vás všechny pochválit, byla jsem mile překvapena z takto velké účasti. Myslím si, že naše naučné odpoledne se velmi vydařilo, a že i opékačka a békání u ohně se vám líbilo. Foto si můžete prohlédnout ve fotogalerii pod názvem Dino 09.

• Opět jsme se sešli ve velkém počtu a mohli jsme společně absolvovat jedno páteční odpoledne a slibovanou večerní bojovku s přespáním v tělocvičně.  Sešli jsme se v pátek 13.11.2009 v 17 hodin v místní tělocvičně. Všichni jste byli zvědaví a těšili jste se a tak se nás sešlo opět hodně -18 dětí a 4 rodiče. Myslím, že se vám i tentokrát akce líbila, a že jí pro velký úspěch zase někdy zopakujeme

• A máme za sebou slibovaný Pyžamák. Uskutečnil se 7.3.2010 odpoledne v místní tělocvičně. Doufám, že jste se všichni dobře pobavili. Pro děti jsme připravili opět spoustu soutěží, za které sbíraly tzv. žďárečáky (měnová jednotka v naší vesnici) a ty si mohly následně vymněnit za některou z mnoha cen na "smeťáku". Takže opravdu nikdo neodešel s prázdnou. Celým odpolednem provázel Patrik a o hudbu se staral DJ Štefan. Díky Leoně a Marcele jsme mohli realizovat soutěže a také bych chtěla poděkovat paní Alence Urbanové za obsluhu v našem smeťáku. Všem, kteří se zúčastnili patří poděkování a obdiv za to, že jsou schopni se nadchnout pro každou blbinu. Doufám, že vás dobrá nálada neopustí, a že se zase někdy sejdeme na některé z dalších akcí.

• V neděli 18.4.2010 se některé děti zúčastnily závodů vesnických TJ v gymnastickém čtyřboji v Novém Městě nad Metují. Celkem závodilo 12 dětí od nás a dvě maminky. Výsledky závodů i s fotkami si můžete prohlédnout na Sokolské vývěsce na křižovatce. Chtěla bych tímto všechny děti moc pochválit a poděkovat jim za vzornou reprezentaci.

• Atletického trojboje v Náchodě se letos zúčastnilo rekordních 25 dětí a 10 dospělých. Závody se uskutečnily v neděli 13.6. 2010 v Náchodě na Hamrech. Všem zúčastněným děkuji za jejich nadšení a chuť závodit a apeluji tímto na ostatní rodiče, aby to příští rok zkusili s námi. Děti vám jistě potvrdí, že to nic není, jen to zkusit. Uvidíte, že z toho budete mít dobrý pocit a v očích vašich ratolestí a nejen jejich, stoupnete. Foto viz fotogalerie -Atletika 2010

• Tak a prázdniny jsou tu a my máme za sebou již druhý ročník TOUR DE ŽĎÁRKY, který se uskutečnil v sobotu 24.7.2010. Počasí nám vyšlo, bylo sice trochu chladněji, ale po těch tropických vedrech to bylo příjemné, nepršelo, což bylo nejdůležitější. Letos jsme zvolili trochu náročnější trasu 1. etapy, ale všichni jí zvládli bez větších problémů. Je vidět, že jste sportovci tělem i duší. 2.etapa- jízda zručnosti probíhala v podobném duchu jako loni- opět velká pochvala, no a 3.etapa - rychlostní-nejoblíbenější bez komentáře, trhali jste rekordy a pomalu jsem nestíhala mačkat stopky. Moc jsme si to užili a budeme se těšit na další ročník.         Foto viz fotogalerie- Cyklisťák 2010

• Výlet na skákací hrady do Polska se tentokrát vydařil. Jeli jsme v neděli 15.8.2010 ve tři hodiny odpoledne. Perfektně jsme si to užili a ti, kteří mohli jet s námi a nejeli, udělali chybu, protože to byla náramná bžunda.

• Začal nám zase školní rok a s prázdninami jsme se rozloučili společně na prodlouženém víkendu v Orlickém Záhoří na chatě Bedřichovka, a to od 27.-29. 8.2010. Tohoto třídenního tábora se celkem zúčastnilo 23 dětí a 9 dospělých. Jeli jsme v pátek v 10 hodin ze Žďárek vlastním autobusem, nechali jsme se vyložit na Šerlichu, abychom mohli podniknout první túru na naší chatu, předtím jsme se pořádně posilnili v občerstvení na Šerlišském Mlýně. Po rozdělení pokojů a vybalení jsme se vrhli na prozkoumání nejbližšího okolí (lanové centrum, minigolf, trampolína, houpačky atd.). Druhý den ráno nám spesřili svojí přítomností pánové od policie HK se svými čtyřnohými kamarády. Přivezli nám také ukázat kompletně vybavené policejní auto s termovizí, děti si mohli prohlédnout výstroj i výzbroj, světlice,  mohli si vyzkoušet pustit maják i mluvit do megafonu. Odpoledne jsme se vrhli na vyrábění dárečků ze sádry, večer jsme si opekli buřtíky a prošli stezku odvahy. Třetí den ráno nás probudilo sluníčko a tak jsme nelenili a vydali se hledat poklad. A jelikož nás čekala cesta domů, museli jsme se zbalit a nachystat se na dlouhou tůru, kterou jsme se chtěli přiblížit ke svým domovům. Počasí nám přálo, a tak jsme se vyškrábali na nejvyšší kopec Orlických hor ( Velkou Deštnou), odkud byl nádherný výhled a odtud jsme pokračovali na Šerlich, kde na nás čekal autobus. Cesta nám rychle utíkala a chválím všechny, jak bravurně jí zvládli. Až na malé zpoždění, za které se rodičům omlouváme, náš tábor proběhl parádně a doufám, že na něho děti budou vzpomínat v dobrém. Budeme se těšit na příští rok a doufáme, že nám svoje ratolesti opět svěříte. Kompletní foto si můžete prohlédnout na http://rodicezdarky.rajce.idnes.cz/Bedrichovka_2010/ ( zadejte uživatelské jméno katka a heslo sokol).  Přeju všem úspěšné zahájení školy a budu se těšit na další akci s vámi všemi. Katka aspol.

• Celodenní výlet do lanového parku v Janovičkách u Broumova se uskutečnil za krásného, takřka letního počasí v neděli 12.9. 2010. Jeli jsme vláčkem z Hronova do Olivětína a odtud jsme pěšky šlapali zhruba 4 km k cíli. Jela nás zase početná skupinka - 21 dětí a 9 dospělých. Myslím, že se výlet všem moc líbil, a že si každý odvezl krásný zážitek. Velkou pochvalu mají všechny děti, které lanovou dráhu absolvovaly a doufám, že se to všem líbilo. Někdy si to zopakujem, ne? Foto dodám, až se ke mě dostane. Do galerie dávám pouze dvě skupinové foto.

• V neděli 28.11. 2010 proběhlo ve Žďárkách  Předmikulášské odpoledne pro děti spojené s videoprojekcí oblíbených písniček a diskotékou. Také nás navštívil pan Jiří Klíma z Náchoda a předvedl dětem pár kouzelnických triků a také jsme se dočkali Mikuláše v doprovodu dvou ošklivých, ale hodných čertů. Trochu bublali, ale nakonec si nikoho neodnesli, protože ve Žďárkách jsou samé hodné a slušně vychované děti. Děkuji všem dětem  za to, že přišli a i když nás množství tentokrát hodně překvapilo, jsme rádi, že jste ono nedělní odpoledne strávili společně s námi a doufám, že se vám to alespoň trochu líbilo. Nebojte se napsat nějaký komentář, jakýkoliv. Prosím někoho, kdo má foto, aby mi je zaslal mailem a já je dám k dispozici ostatním na tyto webové stránky. Fotky najdete v sekci odkazy na foto anebo na:http://rodicezdarky.rajce.net/Mikulas. Děkuji a těším se Katka

•  Karneval nejen pro děti, který se uskutečnil v neděli 27.2. 2011 v tělocvičně ve Žďárkách máme zdárně za sebou. Troufám si říct, že se vydařil, nejen díky velké účasti jak dětí (69), tak i dospělých, ale také díky bohatému programu, u kterého se snad nikdo nenudil. Děti měly možnost si zatancovat, zasoutěžit, předvést se v maskách, každý něco vyhrál. Navštívil nás i klaun Lukáš Vláčil, který k nám přijel až z našeho hlavního města, rozesmál nejen děti, ale i nás dospělé a nakonci vystoupení každému dítku vyrobil z balónku malou drobnost pro radost. Porota měla těžký úkol vybrat 3 nejpovedenější masky a také jsme ocenili nápaditost a souhru masek celých rodin. Letos opět zabodovala rodina Vytlačilova a Ducháčova s bezkonkurenční babičkou paní Vytlačilovou. Moc děkujeme všem, kteří si dali práci s výrobou masek a kteří se nestyděli přijít mezi nás. Také bych ráda poděkovala Marcele, která celý letošní karneval zorganizovala a posháněla sponzory, Leoně za pomoc s přípravami, Štefanovi za ozvučení a perfektní výběr hudby, Patrikovi za spolumoderování a dobrou náladu a mému muži za účast a bezkonkurenční masku, díky které jistě stoupne v očích svých spolupracovníků. Dále moc a moc díky všem, kteří nám nakonci pomohli s úklidem a také paní Dáše za výborné občerstvení. Díky všem. Doufám, že se vám karneval líbil a budu se těšit zase někdy naviděnou. Fotky v rubrice "odkazy"
P.S. Jelikož se množí dotazy na klauna, s jeho svolením uveřejňuji jeho jméno a kontakt, v případě, že by měl někdo zájem o jeho služby: lukas@partyprogram.cz,
www.partyprogram.cz
  •  Dětský den aneb hurá na prázdniny

se uskutečnil v sobotu 25.6.2011 na hasičské louce ve Žďárkách.       Počasí nám nakonec vyšlo a tak vše mohlo proběhnout dle plánu. Navštívili nás policisté z operativní skupiny a předvedli tři ukázky zásahu na nebezpečného pachatele, následovala ukázka zásahu hasičů z Radechové, předvedli nám vyprošťování zraněné osoby z havarovaného auta, včetně první pomoci a resuscitace a také zásah na hořícím autě. Děti měly možnost si zasoutěžit na 10 připravených stanovištích, zaskákat na nafukovacím hradu, nechat si namalovat na obličeje různé motivy od paní učitelky Žižkové a pan Jirka Vítek je povozil na svém krásném koníkovi. O občerstvení se postarali Zdeněk Knytl a Milena Jordánsová a výborné klobásky vyudil pan Miloš Miller. Děti si mohly vysoutěžit spoustu cen a doufám, že si odpoledne užily a natěšily se na prázdniny. Všem, kteří se podíleli na realizaci srdečně děkuji a budu se těšit na další spolupráci. Fotky si můžete prohlédnout v rubrice odkazy. Alena Hybšová je dala na facebook, tak jsem použila její odkaz, díky.

•  Tajný výlet do Kocourkova

proběhl poslední víkend o prázdninách 27.-29. 8.2011 v Janovičkách u Broumova. Třídenního výletu se zůčastnilo celkem 17 dětí a 7 dospělých. Fotky si můžete prohlédnout v rubrice "Odkazy na foto". Přeji vám všem úspěšné zahájení školy a hodně úspěchů ve studiu.

•   Cyklovýlet do Polska

v polovině prázdnin jste měli možnost se svými ratolestmi vyrazit na kolách do Dinoparku u našich severních sousedů. Sešla se nás zase horda. Sraz byl kolem poledního na křižovatce ve Žďárkách, odkud jsme na kolách jeli na náchodský přechod k cyklobusu, který nás přiblížil k dinosaurům do polského Karlowa. Odtud jsme se pak na kolách vraceli přes Pstroužné zpět domů. Výlet byl moc fajn a vy taky. Děkuji vám za účast a budu se těšit na příštím ročníku naviděnou. Foto http://rodicezdarky.rajce.idnes.cz/Cyklovylet_Karlow

• Karneval ve Žďárkách 2012

proběhl v neděli 12.2.2012 v místní tělocvičně. Účast byla obrovská, přímo rekordní. Děkuji vám všem, kteří jste přišli a strávili s námi jedno bláznivé odpoledne. Věřím, že se vám karneval líbil, a že příští bude ještě lepší. Foto z akce: http://rodicezdarky.rajce.idnes.cz/Karneval_12.2.2012

• Příměstský tábor ve Žďárkách

se uskutečnil v týdnu od 16.7 do 20.7. 2012. Byl to historicky první příměstský tábor tohoto tipu. Díky manželům Staňkovým jsme mohli letos rodičům nabídnout alespoň jeden týden o prázdninách pohlídat a smysluplně zabavit vaše děti přímo zde ve Žďárkách. Myslím si, že se tábor povedl a děti se naučily spoustu nových věcí a odcházely s pěknými zážitky. Pokud se i vám tato forma hlídání dětí líbila, byla bych ráda, abyste reagovali nějakými příspěvky, abychom věděli, zda příští rok máme tuto akci zopakovat. Fotky z tábora si můžete prohlédnout na: http://rodicezdarky.rajce.idnes.cz/tabor_ve_Zdarkach_leto_2012

• Stanování ve Žďárkách 30.srpen 2012

Jako již každoročně i letos jsme pro vaše ratolesti zorganizovali na konci prázdnin prodloužený víkend, tentokrát pod stany. Sešli jsme se ve čtvrtek 30.8. odpoledne na hasičské louce ve Žďárkách. Počasí vypadalo slibně a tak jsme rozbyli celkem 8 stanů. Večer jsme si udělali jídlo na ohni, zahráli hry, zabékali u kytary a zalezli do stanů. Nad ránem bohužel přišla průtrž mračen, která trvala celý pátek a tak nám překazila naše plány, ale nenechali jsme se zaskočit a zvolili jsme náhradní variantu v případě nepříznivého počasí, a to tělocvičnu. V sobotu se již počasí umoudřilo a mohli jsme pokračovat podle plánu. Rozloučili jsme se v neděli kolem poledního a na oběd už byly děti doma. Určitě už se "těšily" na výborný nedělní oběd. I přes nepřízeň počasí jsme si rozloučení s prázdninami moc užili a alespoň ještě na chvilku zapomněli na to, že začíná zase škola. Foto na: http://rodicezdarky.rajce.idnes.cz/stanovani_ve_Zdarkach_2012

• Karneval 2013

V neděli 24.2.2013 jsme se opět sešli v místní tělocvičně a od 15 hodin jsme se mohli pořádně vyřádit-konal se totiž již tradiční žďárecký dětský karneval. Přišlo vás jako loni hodně a mi i tentokrát se snažili vám toto odpoledne zpříjemnit spoustou her, soutěží, hrálo se k tanci i poslechu a každý si odnesl nejednu maličkost. Vyhodnotili jsme nejpovedenější masky ve čtyřech kategoriích, a to 3 dětské, 3 adolescentní, 1 dospěláckou a 1 rodinnou. Věřím, že jste si odpoledne s námi užili a že příště přijdete znovu. Fotky si můžete prohlédnout na tomto odkazu: http://rodicezdarky.rajce.idnes.cz/Karneval_Zdarky_2013/

•  Maškarní ve  Žďárkách 2014

A máme to zase za sebou. V neděli 16.2. 2014 jsme se opět po roce setkali v místní tělocvičně, abychom se společně pobavili na již tradičním dětském karnevalu. Troufám si napsat tradičním, protože se náš karneval opravdu těší velké návštěvnosti. Letos nás navštívilo téměř 100 dětí. Děkujeme vám, že se vám naše odpoledne líbí a že se k nám rádi vracíte. Budeme se snažit vás i v příštím roce nezklamat. Fotky si můžete prohlédnout na odkazu: http://rodicezdarky.rajce.idnes.cz/

• KARNEVAL  28.2. 2015

POSLEDNÍ ÚNOROVOU SOBOTU JSME SE OPĚT PO ROCE SEŠLI U NÁS VE Žďárkách NA LETOS JIŽ 7.ROČNÍKU DĚTSKÉHO KARNEVALU. Stejně jako vloni účast byla veliká. Děkujeme, že nám zachováváte vaši přízeň a doufáme, že i letos jste se s námi dobře vyblbli. Fotky z akce si můžete prohlédnout na: http://rodicezdarky.rajce.idnes.cz/Karneval_ve_Zdarkach_28.2._2015/

• OSLAVY 600 LET OBCE

Dobrý den vážení přátelé, kdo máte zájem se podívat na galerii fotek z oslav 600 let obce najdete je na: http://rodicezdarky.rajce.idnes.cz/Oslavy_600_let

• KARNEVAL 4.3.2017

Tak to byl zase mazec. Kdo jste byli- děkujeme za rekordní účast 98 dětí, dospěláky ani nepočítám, zkrátka bylo plno. Navštívil nás pan Nejman z letiště Hradec Králové se svými opeřenými svěřenci.  Také jste se mohli přenést do středověku s rytíři ze skupiny Artair z Hronova. No a naše maličkosti pro vás opět připravily spoustu zábavy, která se letos nesla v duchu krále Jelimána z filmu Madagaskar. Doufám, že jsme vás nezklamali a příští rok se již pouze zúčastníme a tímto předáváme pomyslnou štafetu někomu dalšímu. Foto na: http://rodicezdarky.rajce.idnes.cz/Karneval_Zdarky_2017/